רצחתם וגם ירשתם: נשלמות ההכנות הממשלתיות להרס הילולת התנא האלוקי רבי שמעון בן יוחאי זיע"א

ציון הרשב"י סגור
לאחר האירוע הנוראי בו נהרגו ארבעים וחמשה יהודים חרדים באשמת המשטרה, ממשיכה המדינה לנצל את האירוע כדי להשלים את השתלטותה על הציון הקדוש ולמנוע את קיום ההילולא כמידי שנה

כאילו לא די בדם שנשפך, נדמה שהרשויות עושות הכל כדי לא ללמוד מלקחי העבר וחלילה לגרום לעוד אסונות.

ברור לכולם, שהאסון במירון הוא פרי מעלליה של המשטרה.

א. המשטרה אישרה את קיום האירוע למרות שהכתובת היתה על הקיר, כאשר לא נעשה מצידה שום נסיון לפתוח צירי יציאה ממתחם תולדות אהרן, אלא להיפך.

ב. המשטרה הזרימה את כל הבאים לתוך היכל הציון הקדוש ומרפסת הכהנים, לכיוון מתחם ההדלקה של תולדות אהרן. הדרך היחידה לצאת מהציון, היה רק לכיוון היציאה ממרפסת הכהנים לרחבת תולדות אהרן. בעת קיום ההדלקה, כאשר הרחבה היתה עמוסה בעשרות אלפי משתתפים, נכנסו לרחבה עוד אלפים רבים שלא היו מעוניינים להיכנס אליה, ועשו זאת רק מחמת שלא היתה דרך אחרת לצאת מהציון.

ג. המשטרה חסמה לפרקים את דרך היציאה של שביל ר' דוב במחסומים, מה שיצר עוד לחץ מיותר. למרות שבעת קרות האסון המחסום היה פתוח. אך מעט לפני כן הדרך היתה חסומה.

ד. המשטרה מנעה מגופי ההצלה להגיע למקום. מדובר גם בכשלון תכנוני, ידעו שהמקום הזה הוא רגיש, אך לא נתנו את הדעת שיוצבו אמבונלסים וציוד רלוונטי במקום, וגם בכשלון תפקודי בשטח. בפועל, לקח למעלה מחצי שעה מתחילת האסון, עד שהיו בשטח מספיק פרמדיקים, אך עדיין ללא אמבולנסים וציוד.

ה. המשטרה הכריחה את כל האמבולנסים שפינו גוססים וחולים במצב קריטי, לנסוע בדרך ארוכה שהנסיעה לבית החולים דרכה הוא למעלה משלשת רבעי שעה! ולא איפשרה לאמבולנסים לנסוע בדרך הקצרה, בה היו מגיעים לבית החולים בתוך פחות מעשר דקות! עבור חולים רבים, נסיעה זו גרמה להם לנפוח את נשמתם…

ועכשיו, המשטרה והרשויות עושים הכל כדי להרוס גם השנה את ההילולא של רבי שמעון.

הדבר ברור לכולם, שהשנה יהיו פחות משתתפים, לא יהיו הדלקות, והמקומות המועדים כבר נהרסו. אז למה למנוע מהציבור שכן רוצה להגיע, מלהגיע למקום?

האפשרות היחידה שאנו לא רוצים להעלות אותה על דל שפתותינו, שאולי למשטרה לא היה מספיק עם ארבעים וחמשה הרוגים.

יגוייסו אלפי שוטרים, ויציבו גדרות, וירדפו את החרדים שיבואו בכל זאת. ואולי יקרה חלילה עוד ארוע שיאפשר למשטרה להעמיק את שליטתה על מירון יותר ויותר…

דילוג לתוכן